Donesart a la mostra Dona i Art al Centre Cívic Barceloneta

Canal Mono

Divendres 6 de març a les 19:30h. Videocreació
CANAL MONO presenta: “Art i Dona: INcorporART”. Acció inaugural a càrrec de Valeria Ballerini
Projecció de vídeos amb temàtica de gènere.
Amb la participació d’Encarna Martínez, Nuria Molina, Teresa del Pozo, Renat Schnadower, Kharma Strany, Isa Sanz i DonesArt taller de vídeoart col·lectiu realizat a la Fundació Antoni Tàpies amb la col·laboració de l’Associació Intercultural Llatins per Catalunya i amb el patrocini de L’Obra Social La Caixa. Dirigit per l’artista Lucía Egaña.
Preu: Gratuït
Activitat programada en el marc del Dia Internacional de la Dona

‘Jamones’

En una narració que explica les vivència d’una nena que s’enfronta als prejudicis de les dones de la seva família sobre l’aspecte de les seves cames, Virginia Patrone, videoartista, recrea la seqüència oral amb ‘jamones’ que passen davant de la càmera. Aquest vídeo art col·laboratiu fa part del projecte DonesArt dut a terme durant el mes de Julio del 2014 en la Fundació Antoni Tàpies.

Direcció: Lucía Egaña i Virgina Patrone. Duració: 03:46.

Juliol 2014

Projecte DonesArt

‘Gorda’

Montse, és una dona que diàriament ha d’enfrontar-se a innombrables paraules que fan al·lusió a la seva figura. Aquest video art col·laboratiu fa part del projecte DonesArt dut a terme durant el mes de Julio del 2014 a la Fundació Antoni Tàpies.
Direcció:  Lucia Egaña

Duració: 01:28

Julio 2014

Projecte Dones Art

Presentació i mostra del taller de videoart DonesArt a la Fundació Antoni Tàpies

DonesArt04Niveles

El dijous vinent 16 d’octubre, a les 19.00 h, tindrà lloc la presentació del treball realitzat al taller de videoart DonesArt, celebrat entre els mesos de juliol i setembre de 2014 a la Fundació Antoni Tàpies. Aquest taller, a càrrec de l’artista Lucia Egaña, ha tingut com a idea central la reflexió al voltant de les problemàtiques d’identitat, estereotip i gènere. L’acte de presentació es realitzarà a l’auditori de la Fundació Antoni Tàpies. Activitat oberta al públic general. Entrada gratuïta.

Les persones interessades a conèixer els vídeos i el procés de creació del taller DonesArt també podran visitar una mostra amb els materials i les peces desenvolupades. Aquesta mostra estarà oberta els dies 17, 18 i 19 d’octubre de 17 a 19 h a l’espai Arts combinatòries de la Fundació Antoni Tàpies.

El projecte DonesArt és una iniciativa adreçada a persones de tota mena interessades a reflexionar sobre les maneres en què es construeix socialment la representació. El taller es va plantejar com una introducció al llenguatge audiovisual a partir del qual generar nous imaginaris mitjançant la producció de videoart.

La forta acceptació de la proposta, que es va fer palesa a través de l’èxit de la convocatòria, posa de manifest la necessitat de dur a terme activitats on s’entrecreuin l’art, el gènere i la interculturalitat .

El projecte DonesArt ha estat finançat per L’Obra Social La Caixa i organitzat per La Fundació Antoni Tàpies i l’Associació Intercultural Llatins per Catalunya.

Dia 4. Fem vídeo art

foto 10 imagen 9
Després de tres dies de treball intens, l’últim dia del taller és per al disseny i la gravació del videoart. Hi ha hagut un gran compromís per part dels i les participants del taller. El llenguatge del videoart s’ha convertit en l’eina d’expressió que ha permès unificar diferents veus i idees.
En grups, es van escollir algunes de les històries que el dia anterior, davant el monitor de l’TV es van fer i al voltant de les històries es dissenya la peça de videoart. D’aquesta manera, els participants del taller, continuen l’estiu amb una experiència més compartida, amb una cita pendent el 18 de setembre d’enguany, on es determinarà quin material s’exposarà al mes d’octubre, com a mostra final del treball.

Dia 3. Monitors i històries de vida

foto 3foto 7

Proveïdes d’un monitor que està connectat a la càmera en posició vertical es fa un exercici amb una estètica visual dels anys 80 on en blanc i negre, i en primer pla es graven les cares dels i les participants els qui, en primera persona , recreen una història on els estereotip i les identitats juguen un paper protagonista.
Després de realitzar aquest exercici, s’escullen algunes de les idees i es treballen per l’endemà, fer una peça de videoart.

Dia 2. Vídeos intervinguts

Alguns dels talleristes van portar els deures fets, com Belinda Hernández qui va realitzar un vídeo ‘intervingut’ que va titular La senyora #yodecido ‘.  El video es va penjar al en un Canal de Youtube, creat per l’ocasió.

Aquesta és la expliació que Belinda fa del seu projecte:

‘ La Doña #yodecido ‘,surge como ejercicio visual en el marco del taller “Donesart” (dirigido por la artista Lucía Egaña) al cual asistí el pasado 21 de julio del 2014 en Barcelona. La idea principal fue poner en práctica los conocimientos y reflexiones del taller, al mismo tiempo que expreso mi visión sobre el tema desde una perspectiva de una mujer mexicana migrada. La Doña #yodecido es una manera de dar voz a las mujeres que no nos conformamos con los estereotipos que nos han asignado y deseamos decidir nuestro futuro. #Yodecido #derechoadecidir

Lucía Egaña ens comparteix un llistat de vídeos on podrem veure altres exemples d’aquest exercici i altres vídeos que s’han utilitzat com a referència d’aquest taller.