Filtrar
DSC_0910copiaDSC_0913copiaDSC_0915copiaDSC_0918copiaDSC_0919copiaDSC_0920copia

Sant Jordi a la Fundació Antoni Tàpies

En la diada de Sant Jordi, la Llibreria de la Fundació Antoni Tàpies disposa d’un punt de venda de llibres i catàlegs a Rambla Catalunya amb Carrer d’Aragó, oferint un descompte del 10% en tots els llibres. Visiteu la botiga on-line de la Fundació Antoni Tàpies, i consulteu el nostre catàleg.

Si esteu al centre, no us oblideu de passar per la Fundació Antoni Tàpies i visitar les exposicions ‘Maria Lassnig’ i ‘Antoni Tàpies. Col·lecció, # 10′.

Els exploradors del temps

‘Els exploradors del temps’ és un projecte de col·laboració entre l’escola Sant Martí i la Fundació Antoni Tàpies on es treballa l’educació artística de nens de tercer de primària de forma cooperativa i col·laborativa. La proposta, dins del projecte educatiu de la Fundació, Prototips en codi obert, gira al voltant de la idea de memòria, d’arxiu i de pas del temps, a partir del contacte amb artistes del barri i diferents institucions com ara l’Arxiu Històric del Poblenou.

Us deixem el resultat de la segona etapa del projecte, iniciada el passat setembre de 2014. Més de 70 nens i nens de l’escola Sant Martí van fer un viatge al passat amb una màquina del temps, creant històries i narracions a partir d’investigacions del barri del Poblenou.

AlterArte i l’autoretrat a partir de l’obra de Maria Lassnig

alterarte1

Durant les pròximes 4 setmanes, la Fundació Antoni Tàpies torna a acollir el projecte AlterArte, un programa artístic d’inserció comunitària adreçat a persones amb malalties mentals que s’estructura en càpsules temàtiques centrades en obres i artistes que formen part de l’exposició de la Fundació.

En aquesta càpsula es treballarà l’obra i la figura de Maria Lassnig per aprofundir en  l’autoretrat i l’expressió de les emocions, la fragilitat, repressió i les sensacions del cos. Tal i com feia la pintora austríaca, l’objectiu és que es representin a sí mateixos a partir de percepcions internes.

Catàleg de l’exposició ‘Maria Lassnig’

cataleg lassnig ang-768717

“Les sensacions del cos són tan poderoses que impedeixen que el cervell s’expressi més enllà d’aquestes sensacions. Somnis estranys sobre les capacitats del cos. Somnis en què em desperto per comprovar-les. Comprovació i dubtes sobre els exercicis matinals. Somnis que fan olor de cavall i que m’omplen de dubtes dins del mateix somni. Somnis ficats dins de somnis, com capses dins d’unes altres capses.”

Maria Lassnig

Sampler Series: Phill Niblock + Ensemble for New Music Tallin

Captura de pantalla 2014-09-29 a las 11.35.27

Dissabte 25 d’abril, 17 h

Phill Niblock + Ensemble for New Music Tallin

En el marc del cicle Sampler Sèries que s’articula des de L’Auditori, a través dels principals espais dedicats a l’art contemporani de la ciutat de Barcelona, el proper dissabte 25 d’abril la Fundació Antoni Tàpies acollirà els concerts de Ensemble for New Music Tallin i Phill Niblock.

La Montaner i Simon. Una editorial amb història

ruta domenech montaner

L’itinerari té com a objectiu donar a conèixer la història de l’antiga editorial Montaner i Simon, obra de l’arquitecte modernista Lluís Domènech i Montaner, a través d’una visita a la Fundació Antoni Tàpies, antiga seu de l’editorial, i a dos edificis del mateix arquitecte que hi estan estretament lligats: el palau Montaner, ara seu de la delegació del govern de l’Estat espanyol a Catalunya, i la Casa Thomas, avui botiga de mobiliari de disseny Cubiñá.

Calendari: dissabtes 22 de novembre de 2014, i 14 de març, 18 d’abril, 16 de maig, 13 de juny, 19 de setembre, 17 d’octubre i 14 de novembre de 2015, a les 11.00 h.
Lloc de trobada: Fundació Antoni Tàpies
Durada: 2 h.
Idioma: català.
Preu: 7 euros. Joves fins a 16 anys i Amics de la Fundació Antoni Tàpies, gratuït.
Informació i reserves: cal fer reserva prèvia 10 dies abans de la data de la visita (932 075 862 / reserves@ftapies.com).

Muestra de grabados a la venta de Antoni Tàpies

sala obra grafica 2

La Fundación Antoni Tàpies muestra una selección de quince grabados de Antoni Tàpies, de 1983 a 2010, que ejemplifican el uso de diferentes técnicas y la colaboración con varios editores e impresores. La muestra se puede ver en el Auditorio de la Fundación y los grabados se pueden adquirir en la Librería de la Fundación Antoni Tàpies o en la tienda online: http://botiga.fundaciotapies.org/

Continue Reading →

Mostra de gravats a la venda d’Antoni Tàpies

10989101_849183475131556_4672412721091782861_n

La Fundació Antoni Tàpies mostra una selecció de quinze gravats d’Antoni Tàpies, de 1983 a 2010, que exemplifiquen l’ús de diferents tècniques i la col∙laboració amb diversos editors i impressors. La mostra es pot veure a  l’Auditori de la Fundació i els gravats es poden adquirir a la Llibreria de la Fundació Antoni Tàpies o a la botiga online: http://botiga.fundaciotapies.org/ Continue Reading →

Retrats de museus

vlcsnap-2015-04-13-11h54m28s203 La sessió del 29 d’abril a la Fundació Antoni Tàpies forma part d’una sèrie de projeccions comentades en viu que van començar el darrer desembre per a Vídeo et Après al Centre Pompidou i el març al Gaite Lyrique de París. La pròxima reunió tindrà lloc al Beirut Art Center de Beirut.

L’objectiu en cada ocasió és tornar a veure les obres ja muntades, tractar temes que encara no han estat comentats i construir una pel·lícula nova seguint les línies traçades durant el comentari. En aquesta sessió s’evidenciarà una de les transformacions del museu actual: deixar de ser la memòria del passat i representar el laboratori del futur. Continue Reading →