Filtrar

Kerry James Marshall: Challenging racism in art history

David Walker copia

Kerry James Marshall. Believed to be a Portrait of David Walker (Circa 1830), [Es creia que era un retrat de David Walker (Circa 1830)], 2009. Cortesia de The Deighton Collection, London.

Font: BBC

Autor: Alastair Sooke

“When I go to the movies, I’m expected to identify with all of the characters, and most of them are white,” says the African-American artist Kerry James Marshall, sitting on the top floor of David Zwirner’s immaculate gallery in a Mayfair townhouse in London, where his new exhibition of paintings Look See has just opened. “But when you put a black character in there, somehow the white audience isn’t expected to identify with them. That’s a problem.” Continue Reading →

Kerry James Marshall, interview: Putting black artists into the textbooks

Club Scene copiaKerry James Marshall. Untitled (Club scene), [Sense títol (Escena de Club)]. 2013. Foto. Tom Van Ebdye. Cortesia de l’artista, de Jack Shainman Gallery, Nova York, i de Koplin Del Rio, California.

Font: The Independent

Autor/a: Hannah Duguid

The artist Kerry James Marshall became fascinated by art history at a young age, during art lessons at school in the South Central area of Los Angeles – this was the early 1960s, just before the racially fuelled, six-day-long Watt Riots broke out in 1965.

An early hero of his was an artist called Charles White who drew, painted and made vast murals of black people. White was a giant to younger black artists but it troubled Marshall when he studied art history books and White’s name never appeared. Continue Reading →

Inauguració de l’exposició Interval. Accions sonores | Dijous 6 de novembre, a les 19.30 h

sinterval

Imatge de la instal·lació d’English Forecast (2013) de Nicoline van Harskamp, obra que formarà part de l’exposició Interval. Accions sonores.

Benvolguts/des

Us convidem a la inauguració de l’exposició Interval. Accions sonores que tindrà lloc a la Fundació Antoni Tàpies el proper dijous 6 de novembre de 2014, a les 19.30 h. Entrada lliure.

Continue Reading →

Presentació del cicle Sampler Sèries a L’Auditori

Sampler-Sèries-680x510Ahir al matí va tenir lloc la presentació del cicle Sampler Séries, una iniciativa de L’Auditori de Barcelona que aposta per les noves músiques, vinculada amb festivals internacionals de referència de nova creació sonora, i en la qual la Fundació Antoni Tàpies serà un dels centres encarregats d’acollir algun dels seus concerts. Concretament, el  dissabte 25 d’octubre a les 21.30 h, Gareth Davis i la formació Apartment House oferiran en el museu un concert que comptarà amb un repertori format per sis peces que seran interpretades per primera vegada en l’àmbit nacional.  Continue Reading →

Presentació i mostra del taller de videoart DonesArt