Filtrar
SONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSC

Galeria | DonesArt: Taller de videoart

Aquest estiu vàrem acollir a la Fundació el taller DonesArt, una activitat dirigida per l’artista Lucía Egaña amb l’objectiu d’utilitzar el videoart com a eina creadora per reflexionar sobre els estereotips i transformar l’imaginari intercultural de la ciutat de Barcelona. Durant el proper mes d’octubre, en dates encara per confirmar, es produirà la presentació pública del projecte i dels resultats que ha generat.

Coneixem la història de l’antiga editorial Montaner i Simon

12

Aquest dissabte tindrà lloc La Montaner i Simon. Una editorial amb història, un itinerari guiat, organitzat per la Fundació Antoni Tàpies, per tres edificis de l’arquitcte modernista Lluís Domènech i Montaner. La visita s’iniciarà al museu, antiga seu de l’editorial Montaner i Simon, per apropar-se, a continuació, a dos edificis del mateix arquitecte: el palau Montaner, ara seu de la delegació del govern de l’Estat espanyol a Catalunya, i la Casa Thomas, avui botiga de mobiliari de disseny Cubiñá. En el cas del palau Montaner, normalment tancat al públic, l’edifici podrà visitar-se gràcies al conveni que la Fundació va signar el passat mes de juliol amb la delegació del govern a Catalunya.

Kerry James Marshall, negro sobre negro

34966_3

Font: El Cultural

Autor: Sergio Rubira

En 1994, los restos de Sarah Baartman fueron devueltos a Sudáfrica. No se sabe con exactitud cuándo fue sacada de su tribu, la de los Khoi Khoi, y esclavizada. En 1810 la llevaron a Londres para ser expuesta como una atracción de feria, a pesar de que se había abolido la esclavitud. Su caso fue llevado a los tribunales, aunque no prosperó. Tras ser exhibida en distintas ciudades británicas, fue trasladada a Francia. En París siguió siendo mostrada por su extrañeza exótica. Se cuenta que tuvo que prostituirse para sobrevivir cuando dejó de ser rentable como espectáculo. Murió en 1815 de viruela o sífilis. Su cadáver fue diseccionado por un famoso naturalista. Era considerada un raro espécimen científico. Continue Reading →

Conversa entre Kerry James Marshall i Paul Gilroy

DSC_0124

El 4 d’octubre, en el marc de l’exposició Kerry James Marshall. Pintura i altres coses que acull la Fundació fins al proper 26 d’octubre, l’artista estatunidenc mantindrà una xerrada amb el sociòleg i escriptor Paul Gilroy, que actualment és professor de literatura anglesa i nord-americana del King’s College de Londres Paul Gilroy. Continue Reading →

Jornada de Portes obertes i visites comentades amb motiu de La Mercè 2014

1AT2

Jornada de Portes Obertes a la Fundació Antoni Tàpies

La Fundació Antoni Tàpies celebrarà una jornada de portes obertes el dimecres 24 de setembre de 2014 de les 10.00 a les 19.00h amb motiu de la festivitat de La Mercè 2014, patrona de Barcelona. Continue Reading →

Taller L’ART D’INVENTAR CONTES

Un viatge per l’univers màgic d’Antoni Tàpies

(edat recomanada: de 5 a 9 anys)

Aquest taller està inspirat en el text El joc de saber mirar que Antoni Tàpies va escriure pels “joves amics de Cavall Fort”, l’any 1967. El text és una invitació a infants i joves a mirar la realitat amb ulls d’artista per a descobrir que no hi ha una sola realitat sinó moltes, i que es fan presents en allò que pensem, sentim i expressem.

Continue Reading →

Review: ‘Kerry James Marshall: Painting and Other Stuff’ at the Fundació Antoni Tàpies

Font: Apollo Magazine

Autor: Rye Dag Holmboe

Retrospectively, what is perhaps most striking about Kerry James Marshall’s exhibition at the Fundació Antoni Tàpies is the range of media used. Paintings, films, animations, sculptures, photographs and installations have been brought together in a stimulating and thought-provoking show which, somewhat against the odds, manages to cohere. Continue Reading →

El futur dels centres culturals, a debat

zoomLa Núria Solé, responsable de documentació i de l’arxiu de la Fundació Antoni Tàpies, participarà en les jornades que sota el títol El futuro de los centros culturales en la Europa creativa, tindran lloc els dies 10, 11 i 12 de setembre al Centro Cultural la Vidriera, a Camargo (Cantàbria).

Rentant-me les dents

Activitat familiar al voltant de l’exposició Allan Kaprow. Altres maneres de la Fundació Antoni Tàpies, on els participants varen experimentar a través de diversos jocs i dinamitzacions amb la idea de happening.

Activitat dissenyada i conduïda per: Alexandra Gonçalves i Dàniça Usocovich.

Propostes | Setembre de 2014 | Fundació Antoni Tàpies

DSC_01982

Imatge de sala de les exposicions Kerry James Marshall. Pintura i altres coses i Antoni Tàpies. Col·lecció, #8.  © Fundació Antoni Tàpies, 2014. Publicat amb la llicència CC BY-NC-SA

Exposicions

• Antoni Tàpies. Col·lecció, # 8 | Fins al 26 d’octubre de 2014.
  • Kerry James Marshall. Pintura i altres coses | Fins al 26 d’octubre de 2014.

Activitats

• La Montaner i Simon. Una editorial amb història | 20 de setembre de 2014.
  • Portes obertes i visites comentades gratuïtes amb motiu de les Festes de la Mercè 2014 | 24 de setembre de 2014.
  • Realitats invisibles | 27 de setembre de 2014.