Filtrar

AlterArte. Des de l’interior

Vídeo que documenta les activitats que varen realitzar els participants de la Càpsula 6 del Programa AlterArte a la Fundació Antoni Tàpies, en un taller sobre autobiografia il·lustrada durant el mes d’octubre del 2013. A partir de l’obra d’Antoni Tàpies elaboraren els seus projectes i els exposaren a la mateixa Fundació. Continue Reading →

Concert de Gareth Davis i Apartment House a la Fundació Antoni Tàpies | Sampler Sèries

Captura de pantalla 2014-09-29 a las 11.35.27

En el marc del cicle Sampler Sèries que s’articula des de L’Auditori, a través dels principals espais dedicats a l’art contemporani de la ciutat de Barcelona, el proper dissabte 25 d’octubre la Fundació Antoni Tàpies acollirà els concerts de Gareth Davis i Apartment House.  Continue Reading →

Pintar negres en comptes de blancs, un al·legat polític

Black Power2

Font: Ara

Autor: Toni Ribas Tur

Kerry James Marshall reinventa el cànon de la història de l’art a la Fundació Tàpies

David Walker va ser una figura clau de l’abolició de l’esclavisme als Estats Units: el 1829 “va escriure un pamflet als ciutadans negres del món en què assenyalava la hipocresia i les contradiccions de la declaració d’independència”, explicava ahir l’artista nord-americà Kerry James Marshall (Birmingham, Alabama, 1955) a la Fundació Antoni Tàpies, on avui obre les portes la seva exposició Kerry James Marshall. Pintura i altres coses. Walker va ser trobat mort a la porta de casa seva. Com que no es conserva cap retrat seu, com tampoc d’altres afroamericans rellevants, Kerry James Marshall n’hi va dedicar un, titulat Es creia que era un retrat de David Walker (ca. 1830). El format és tradicional, però la càrrega política i reivindicativa és plenament actual i vigent. “Vull que el públic blanc entengui com em sento al Prado”, va subratllar l’artista, posant en paral·lel el desconeixement que ell té dels personatges que apareixen als retrats de Velázquez, Goya i el Greco i el desconeixement que el gran públic té de la cultura afroamericana.

Continue Reading →

Tres activitats relacionades amb l’exposició Kerry James Marshall. Pintura i altres coses

David Walker copiaEls propers dies divendres 3 d’octubre i dissabte 4 d’octubre de 2014, tindran lloc a Barcelona tres activitats relacionades amb l’exposició Kerry James Marshall. Pintura i altres cosesamb la participació del mateix artista Kerry James Marshall i l’assagista i sociòleg Paul Gilroy.

Continue Reading →

SONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSC

Galeria | DonesArt: Taller de videoart

Aquest estiu vàrem acollir a la Fundació el taller DonesArt, una activitat dirigida per l’artista Lucía Egaña amb l’objectiu d’utilitzar el videoart com a eina creadora per reflexionar sobre els estereotips i transformar l’imaginari intercultural de la ciutat de Barcelona. Durant el proper mes d’octubre, en dates encara per confirmar, es produirà la presentació pública del projecte i dels resultats que ha generat.

Coneixem la història de l’antiga editorial Montaner i Simon

12

Aquest dissabte tindrà lloc La Montaner i Simon. Una editorial amb història, un itinerari guiat, organitzat per la Fundació Antoni Tàpies, per tres edificis de l’arquitcte modernista Lluís Domènech i Montaner. La visita s’iniciarà al museu, antiga seu de l’editorial Montaner i Simon, per apropar-se, a continuació, a dos edificis del mateix arquitecte: el palau Montaner, ara seu de la delegació del govern de l’Estat espanyol a Catalunya, i la Casa Thomas, avui botiga de mobiliari de disseny Cubiñá. En el cas del palau Montaner, normalment tancat al públic, l’edifici podrà visitar-se gràcies al conveni que la Fundació va signar el passat mes de juliol amb la delegació del govern a Catalunya.

Continue Reading →

Tres actividades relacionadas con la exposición Kerry James Marshall. Pintura y otras cosas

David Walker copia

Los próximos días viernes 3 de octubre y sábado 4 de octubre de 2014, tendrán lugar en Barcelona tres actividades relacionadas con la exposición Kerry James Marshall. Pintura y otras cosas, con la participación del mismo artista Kerry James Marshall y del ensayista y sociólogo Paul Gilroy. Continue Reading →