Filtrar

Inauguració i roda de premsa de l’exposició ‘Maria Lassnig’

126_FF8_C001_03Maria Lassnig. Du oder Ich (Tu o jo, 2005). © Col·lecció privada. Cortesia de Hauser & Wirth. 2015.

Ahir va tenir lloc la inauguració de l’exposició ‘Maria Lassnig’, que es podrà visitar a la Fundació Antoni Tàpies des d’avui fins el 31 de maig. A la roda de premsa van intervenir Hans Werner, cocomissari de l’exposició juntament amb Laurence Rassel, directora de la Fundació, que van fer una visita guiada pels periodistes. A la tarda, la Fundació va obrir les seves portes per convidar al públic a veure la mostra. Agraïm a tots els assitents la vostra visita!

Més informació sobre la mostra: http://fundaciotapies.org/site/spip.php?rubrique1367

DSC_0989DSC_0991DSC_0993_DSC_0993DSC_0997DSC_1000DSC_1003

Galeria: Muntatge de l’exposició ‘Maria Lassnig’

Enllestint els últims detalls de l’exposició “Maria Lassnig” que avui a les 19.30h inaugurem a la Fundació Antoni Tàpies. L’entrada és lliure, hi esteu tots convidats.

Centrant-nos en les elaboracions de Lassnig sobre l’autoretrat i l’exploració corporal de les seves relacions amb l’animal i la màquina, l’exposició a la Fundació Antoni Tàpies presenta obres des de 1942 fins als darrers anys. Està inspirada en part en l’exposició Der Ort der Bilder / The Location of Pictures realitzada per la Neue Galerie Graz. Universalmuseum Joanneum, Graz, una retrospectiva basada en obres que romanien sobretot a l’estudi de l’artista, algunes de les quals havia preservat per la seva importància personal.

Continue Reading →

Exposició dels Llibres-Art elaborats al curs ‘Tàpies i Brossa. La poètica del paper’

DSC_0981 copia

Podeu veure els Libres-Art elaborats pels alumnes del curs Tàpies i Brossa. La poètica del paper a la biblioteca de la Fundació Antoni Tàpies, del 24 al 27 de febrer. El taller proposaba als participants utilitzar diferents procediments per crear, de forma individual o col·lectiva, un Llibre-Art.

La proposta partía de les obres que Antoni Tàpies i Joan Brossa van fer conjuntament, pel que els assistens pugueren aprofundir en la relació personal i professional que va existir entre ambdós creadors.

Horaris: dimarts i dijous de 10 h a 19 h, i dimecres i divendres de 10 h a 15 h.

WE LOVE RADIO | 26 i 27 de febrer

En un món massivament dominat per les imatges, sembla que els artistes estiguin parant més i més atenció al so i, per extensió, a la ràdio.

Fundació Antoni Tàpies en col·laboració amb Secció Irregular del Mercat de les flors, BUDA (Kortrijk), RITS, School of Arts (afdeeling radio), Radio QUINDO & Conservatorium Gent, MDT (Stockholm) and WUK (Vienna)

| Dijous de 17 a 21 h – Divendres de 17 a 22 h |

unnamed

Inauguració de l’exposició Maria Lassnig | Dijous 26 de febrer, a les 19.30 h

Maria Lassnig. Zu wei Arten zu sein (Doppelselbstporträt), 2000 © Fotografia: Universalmuseum Joanneum, N. Lackner 2015 © Maria Lassnig Foundation 2015

Benvolguts /des

Us convidem a la inauguració de l’exposició Maria Lassnig, que tindrà lloc a la Fundació Antoni Tàpies el proper dijous 26 de febrer de 2015, a les 19.30 h. Entrada lliure.

Inside Out: Maria Lassnig in conversation

p1945_Du-oder-Ich

Du oder Ich, 2005 (Tu o jo). Oli sobre tela.

Col·lecció privada. Cortesia Hauser & Wirth

Maria Lassnig (Austria, 1919-2014) pot ser considerada pionera en moltes de les àrees de l’art actual. L’especial visió de la seva pintura, centrada en la idea del autoretrat, la manera d’explorar-se a si mateixa, convertint-se en objecte, animal i cyborg, i l’ús peculiar que fa del color, contribueixen a la seva singularitat.

Aquesta és una entrevista que la Frieze Magazine va realitzar a Maria Lassnig el desembre del 2006. Una bona manera d’apropar-se a la seva obra.

Maria Lassnig in conversation with frieze co-editor Joerg Heiser

Jörg Heiser: Your works of the past two or three years are all painted on a uniformly primed canvas on which bodies are portrayed without a background.

Maria Lassnig: That is a return to something similar to my ‘Static Meditations’ from the 1950s: simple brushstrokes on a naked, primed canvas. Background creates mood and atmosphere, and I don’t need that.

JH: Du oder Ich (You or Me, 2005) – which shows you naked, pointing a gun at your head and another gun at the viewer – is a really drastic, brutally direct picture with a certain theatricality.

ML: I call these works ‘genre’ paintings.

JH: Why ‘genre’?

ML: ‘Genre’ is actually more derogatory; ‘drastic’ is better. I mean, something happens; a story. Portraying one person is rarely enough to tell a story. But when there are two people in a picture, that is already a story. One cannot help attributing meaning to their relationship.

Continue Reading →

Galeria: Inauguració ‘Tàpies. From Within’ al Pérez Art Museum Miami (PAMM)

10-DSC_3473Font: World Red Eye

Imatges de l’inauguració de la retrospectiva d’Antoni Tàpies, Tàpies. From Within al Pérez Art Museum Miami (PAMM) el passat 5 de febrer. La mostra, organitzada per la Fundació Antoni Tàpies en col·laboració amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya, és una versió reduïda de l’exposició Tàpies. Des de l’interior  que ja es va poder veure a Barcelona l’estiu del 2013  i que va permetre accedir a més d’un centenar d’obres de l’artista.

Per veure la resta d’imatges cliqueu aquí.

Descobrir els codis secrets de Tàpies

Captura de pantalla 2015-02-20 a las 11.49.48Video: El Digital Barcelona

Els alumnes de quart i cinquè de primaria de l’escola Lola Anglada de Sant Quirze del Vallès van participar en un dels tallers que la Fundació Antoni Tàpies organitza pels més petits. Durant l’activitat educativa, els nens i nenes van convertir-se en detectius per un dia per aprofundir en l’obra de Tàpies, tot practicant l’anglès.

Continue Reading →

Preparem les properes exposicions: ‘MARIA LASSNIG’ i ‘Antoni Tàpies. Col·lecció, #9′

fundacio-antoni-tapies-02

Finalitzades les exposicions Interval. Accions sonores i Antoni Tàpies. Col·lecció, #10, la Fundació Antoni Tàpies romandrà tancada fins el dia 18 de febrer mentre preparem nous projectes: MARIA LASSNIG i Antoni Tàpies. Col·lecció, #10.