Gerard Horta

Doctor en Antropologia Social per la Universitat de Barcelona, on exerceix com a docent del Departament d’Antropologia. Ha dut a terme una dotzena de recerques centrades especialment en les esferes de l’antropologia religiosa i de l’antropologia urbana. És membre del GRECS (Grup de Recerca sobre Exclusió i Control Socials) de la Universitat de Barcelona i del Grup de Treball Etnografia dels Espais Públics de l’Institut Català d’Antropologia. Ha publicat els llibres De la mística a les barricades [XXII Premi d’Assaig Carles Rahola] (Proa, 2001); Cos i revolució. L’espiritisme català o les paradoxes de la modernitat (Edicions de 1984, 2004), i L’espai clos. Fòrum 2004: notes d’una travessia pel no-res (Edicions de 1984, 2004). També, junt amb Manuel Delgado i altres companys, Carrer, festa i revolta. Els usos simbòlics de l’espai públic a Barcelona (1951-2000) (Generalitat de Catalunya, 2003), i La humillación. Técnicas y discursos para la exclusión social (Edicions Bellaterra, 2009), i, junt amb Joan Bestard, Les porteries a Barcelona (Generalitat de Catalunya, 2006). Igualment, ha publicat dues dotzenes d’articles en revistes d’antropologia i història, a més de dur a terme una quarantena de conferències a Catalunya, Espanya i Portugal sobre diverses dimensions de l’antropologia i la societat contemporània. A més, ha publicat els poemaris Queda’t a Macau i aprèn-ne! (L’Aixernador, 1991), L’erecció de l’instint espiritual (L’Aixernador, 1995), Nit a Chiapas (Empúries, 2000), i Balada de l’holandès errant (Edicions de 1984, 2005).

La informació dels participants prové d'un arxiu que no ha estat actualitzat des de la data final de cada projecte.