Dimecres 10 i dijous 11 de novembre de 2010

Ser, fer, pensar: trobades en l’art com a vida

Seminari amb Griselda Pollock, professora de crítica d’art i història social, i directora del Centre for Cultural Analysis, Theory and History, University of Leeds.
Entrada gratuïta

Amb

Griselda Pollock (ponent)

Aquest seminari pren com a punt de partida els escrits de Griselda Pollock sobre com la pràctica artística va revisar el cànon utilitzat en la història de l’art per a construir el valor social, estètic i artístic de les obres produïdes per dones artistes. A partir de l’anàlisi crítica de Pollock de l’obra d’Anna Maria Maiolino, el seminari tractarà de manera més àmplia sobre com la pràctica artística activa a la vegada el pensament i les emocions, és a dir, processos i experiències de plasmació del desig, formes de representació i significats.

Dimecres 10 de novembre de 2010

De les 10.00 a les 12.30 h: “Being, Thinking, Making: Why, Where, When and How Art Meets Feminist Thought and Practice” (Ser, pensar, fer: per què, on, quan i com l’art coincideix amb el pensament i la pràctica feministes).
Lloc: Facultat de Lletres de la Universitat de Girona, Sala de Graus.
Idioma: anglès.

Dijous 11 de novembre de 2010

De les 17.00 a les 19.00 h: “Vision and Difference. Differencing the Canon. Encounters in the Virtual Feminist Museum” (Punt de vista i diferència. Diferenciant el cànon. Trobades al museu feminista virtual). Griselda Pollock en conversa amb els/les assistents, a partir dels seus escrits.
Lloc: Fundació Antoni Tàpies, Espai C (auditori).
Idioma: anglès, amb servei de traducció al català.

Amb la participació de la Facultat de Belles Arts, Universitat de Barcelona, el Departament d’Història de l’Art, Universitat de Barcelona, el Centre de Recerca en Estudis de les Dones Duoda, i la Càtedra d’Art i Cultura Contemporanis, Universitat de Girona.

De les 19.30 a les 20.30 h: “Gesture, Repetition, Memory” (Gest, repetició, L’altra cara del paper memòria). Sobre l’obra d’Anna Maria Maiolino.
Lloc: Fundació Antoni Tàpies, Espai C (auditori).
Idioma: anglès, amb servei de traducció al català.

Seminari organitzat per la Fundació Antoni Tàpies, la Càtedra d’Art i Cultura Contemporanis de la Universitat de Girona i el Projecte d’investigació “Polítiques d’arxiu i noves tendències en les pràctiques artístiques contemporànies” (Ministerio de Ciencia e Innovación).