Dimecres 28, Divendres 30 i dissabte 31 març

Coreografia expandida. Situacions, moviments, objectes...

Sèrie de conferències en què es reflexionarà al voltant de les premisses següents: la manera com la noció de coreografia es desplega més enllà del camp de la dansa, i la manera com s’associa amb teories i pràctiques que relacionen situacions, moviments i objectes amb el fet social.

Las ponències s’alternaran amb converses, debats i panels. Els participants tindran accés a l’exposició "Retrospectiva" de Xavier Le Roy, i també a d’altres exemples significatius. La trobada integra perspectives diverses per estructurar un discurs sobre la coreografia que vagi més enllà de la recerca artística.

La conferència donarà lloc a una antologia de textos que es publicarà en un futur pròxim.

Organització: University of Dance and Circus d’Estocolm, Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), Mercat de les Flors, i Fundació Antoni Tàpies, amb el suport del Swedish Research Council i del Swedish Arts Grants Committee.
Calendari: dimecres 28, divendres 30 i dissabte 31 de març de 2012.
Lloc: Mercat de les Flors, Fundació Antoni Tàpies i MACBA.
Preu: Gratuït (excepte quan s’indica). Places limitades.
Més informació: 934 814 681; programespublics@macba.cat o consulteu els webs de les entitats: www.macba.es; ww.mercatflors.cat; www.fundaciotapies.org

Per acompanyar aquesta conferència, s’organitzarà un grup de lectura en dijous alterns a partir de les 18.30 h a la Fundació Tàpies. La primera sessió es farà el 26 de gener. L’assistència és gratuïta i oberta, i els textos consultats estaran en anglès i castellà. Per a més informació, cliqueu aquí.

Coincidint amb aquesta trobada i amb l’exposició "Retrospectiva" de Xavier Le Roy, el 28 de març tindrà lloc la conferència de Bojana Cvejić a l’Institut del Teatre, i també la representació de Le Sacre du Printemps de Xavier Le Roy al Mercat de les Flors.

Dimecres 28

Lloc: Institut del Teatre

19:15 h: Xavier Le Roy i la coreografia expandida, estesa, exhausta…, conferència de Bojana Cvejić.

Lloc: Mercat de les Flors

21.00 h: Le Sacre du Printemps de Xavier Le Roy (Venda d’entrades)

Divendres 30 de març

Lloc: Auditori de la Fundació Antoni Tàpies
Aforament limitat. Reserva de plaça: mgracia@ftapies.com

10.00 h – 14.00 h: Introducció, Dorothea von Hantelmann i debat sobre "Retrospectiva" de Xavier Le Roy, amb Bojana Cvejić, Chistophe Wavelet, Dorothea von Hantelmann, Isabel de Naverán, Laurence Rassel, Mårten Spångberg, i Xavier Le Roy.

Lloc: Auditori del MACBA

17.00 – 22.00 h: Graham Harman, Luciana Parisi, Francisco Tirado

Dissabte 31 de març

Lloc: Auditori del MACBA

11.00 h – 14.30 h: Mårten Spångberg, Ana Jenevski, Maria Lind
17.00 – 22.00 h: Goran Sergej Pristaš, Bojana Cvejić, André Lepecki

A causa de la vaga general del 29 de març, s’ha cancel·lat la representació de La Sacre du Printemps en el Mercat de les Flors prevista per a aquell dia (i hi haurà una representació el 28). La intervenció de Dorothea von Hantelmann s’ha posposat per al 30 de març.

Programa subjecte a canvis.