Biblioteca

La Biblioteca de la Fundació Antoni Tàpies va ser inaugurada el juny de 1990. Està ubicada a l’edifici de l’antiga Editorial Montaner i Simón, obra projectada el 1879 per l’arquitecte modernista Lluís Domènech i Montaner. La Biblioteca està especialitzada en art modern i contemporani.

Recull també el fons més extens sobre l’obra d’Antoni Tàpies: monografies, catàlegs d’exposicions, invitacions, articles de premsa i material d’arxiu divers.

Les col·leccions inclouen llibres sobre pintura, escultura, dibuix, gravat, arquitectura, disseny, arts decoratives, performance, fotografia, cinema i vídeo, així com les arts emergents més recents. Són de destacar les col·leccions sobre cultura i art asiàtic, africà i oceànic.

El seu fons inicial el composaven uns 5.000 volums procedents de la donació de la biblioteca particular d’Antoni Tàpies.

El fons actual el constitueixen més de 50.000 llibres i catàlegs d’exposicions, i el creixement anual és d’uns 2.000 volums. Disposa, a més, de 550 publicacions periòdiques i una col·lecció d’audiovisuals amb més de 800 títols. També són a disposició del públic les bibliografies i dossiers documentals elaborats amb motiu de les exposicions que se celebren a la fundació.

La major part dels materials es troben en accés directe; les col·leccions especials es conserven en una secció de reserva.

Horari: de dimarts a divendres de 10 a 15 i de 16 a 19 h (accés amb cita prèvia).

Aragó 255 - 08007 Barcelona
(t) +34 934 870 315 - (f) +34 934 870 009 e-mail - veure plànol