Preguntes més freqüents

- P. Què cal fer per accedir a la biblioteca?
- R. Per a utilitzar la biblioteca s’ha d’haver concertat prèviament una cita almenys amb un dia d’antel·lació. Les cites es poden concertar en aquest formulari, per telèfon 934 870 315, e-mail o fax 934 870 009 i han de ser confirmades.
L’horari de la biblioteca és de dimarts a divendres, de 10 a 15 i de 16 a 19 hores.
Cal signar en el llibre de registre a l’entrada de la biblioteca.

- P. Com s’hi arriba?
- R. La biblioteca es troba a la seu de la Fundació, al carrer Aragó 255 de Barcelona. Per obtenir informació sobre com arribar-hi amb metro, bus o transport particular cliqueu aquí.

- P. Quins materials es poden entrar a la biblioteca?
- R. Les bosses de mà, motxilles, carteres, fundes d’ordinador, paquets, etc., s’han de deixar a la consigna de recepció. No es permet accedir a la biblioteca amb llibres propis, revistes, carpetes, etc., ni es poden utilitzar telèfons mòbils, ni càmeres fotogràfiques de cap mena. Sí que està permès l’ús d’ordinadors portàtils.

Tampoc no es poden usar a la biblioteca tisores, cúters, cola, tinta, post-it o cap material que pugui fer malbé els llibres. Tots els materials de la biblioteca s’han de tractar amb compte. Subratllar o marcar els llibres està estrictament prohibit.

No està permès entrar menjar o begudes (incloses ampolles d’aigua).

- P. Puc portar el meu ordinador portàtil?
- R. Està permès l’ús d’ordinadors portàtils.

- P. Puc connectar-me a Internet amb el meu ordinador portàtil?
- R. Si, la biblioteca disposa de connexió Wifi per als seus usuaris. Per a connectar-s’hi cal sol·licitar la contrassenya al personal de la biblioteca.

- P. Puc treure materials en préstec?
- R. No, la biblioteca no fa préstec. Es poden fer fotocòpies o encarregar còpies digitals.

- P. Es poden fer fotocòpies?
- R. Es disposa d’una fotocopiadora en blanc i negre, en règim d’autoservei (0.10 €). També es poden obtenir per encàrrec imatges escanejades (1 €), per a ús privat, en un termini d’una setmana.

Per raons de conservació la biblioteca es reserva el dret de decidir quins materials són massa rars o fràgils per ser fotocopiats. Amb els materials que es poden fotocopiar cal respectar les lleis de copyright.

- P. Es poden fer fotografies dels llibres?
- R. No, però es poden fer fotocòpies o encarregar imatges digitals.

- P. Com puc trobar un llibre a la biblioteca?
- R. El personal de la biblioteca pot ajudar-te a buscar-lo al catàleg i a localitzar-lo als prestatges. Els llibres estan classificats d’acord amb la Classificació Decimal Universal (CDU), que s’utilitza com a signatura topogràfica.

Tot i que la major part dels llibres es troben en lliure accés, el nombre de volums que està permès retirar dels prestatges no és il·limitat (consulteu el personal de la biblioteca). Un cop consultats els llibres cal deixar-los sobre la taula; els materials de reserva s’han de retornar al personal de la biblioteca.

- P. Es poden consultar materials audiovisuals?
- R. La biblioteca disposa d’un reproductor de vídeo, un DVD i un reproductor de CD àudio.

- P. Es poden fer treballs en grup?
- R. La biblioteca no disposa de sales de treball per a grups. Les taules de lectura són d’ús individual.

- P. Es poden reservar llibres?
- R. Sí, els llibres que esteu utilitzant es poden reservar durant una setmana, demanant-ho al personal de la biblioteca. No es poden reservar els materials especials ni els darrers números de revistes.

- P. Es pot consultar el catàleg de la biblioteca a Internet?
- R. El catàleg està disponible a Internet. Per consultar-lo cliqueu aquí.