La pintura pot ser-ho tot!

Activitats educatives per a públic escolar. Curs 2016-2017

“La pintura pot ser-ho tot. Pot ser una claror solar enmig d’una ventada. Pot ser un núvol de tempesta. Pot ser una petjada d’home per la vida, o un cop de peu –per què no?– que digui “prou”. Pot ser un aire dolç de matinada, ple d’esperances, o un baf agre sortit d’una presó. Pot ser les taques de sang d’una ferida, o el cant en ple cel blau, o groc, de tot un poble. Pot ser el que som, l’avui, l’ara i el sempre.”
Antoni Tàpies; fragment del conte El joc de saber mirar; Cavall Fort (Barcelona), núm. 82 (gener de 1967).

Aquesta definició de la pintura d’Antoni Tàpies, àmplia i evocadora, inspira el programa d’activitats educatives al voltant del pensament i l’obra d’Antoni Tàpies, i dels artistes presentats en les exposicions temporals. Aquestes activitats prenen com a títol expressions utilitzades per l’artista en els seus escrits, on fomenta una actitud reflexiva i de mirada oberta envers l’art.

El programa d’activitats per públic escolar s’elabora segons els objectius dels curriculars oficials, de manera que es potencien habilitats i característiques diferents segons el grup d’edat i el nivell d’aprenentatge. Els conceptes treballats parteixen dels aspectes més plàstics i sensorials fins endinsar-se en aspectes més abstractes i conceptuals com ara el mètode de treball de l’artista, el seu context històric i social fins al seu pensament i manera d’entendre el món.

INFORMACIÓ I RESERVES:
Per a més informació i reserves cal posar-se en contacte amb el servei educatiu de la Fundació Antoni Tàpies: tel. 932 075 862 / fax 934 87 00 09 / reserves@ftapies.com
Cal reservar la visita amb un mínim de 15 dies d’antelació.

Idioma: Totes les activitats programades es realitzaran en català o castellà, prèvia petició. També és possible sol·licitar-les en anglès, francès o italià. En el cas de les visites comentades en idiomes la tarifa és: 85 euros per grup.

Coordinació de projectes educatius:
Rosa Eva Campo
Maria Sellarès

Col·labora: Àgora Serveis Culturals (www.agoraserveis.com)