« All Eventos

• Este evento ha pasado.

‘La dona teixint Cultures’ una altre mirada de la Barcelona intercultural

17 Enero, 2013 @ 11:00 - 19:00

Gratuït
Teixir és un acte d’unir i construir. Teixim somnis, xarxes o fils. Construïm vides, comunitats o vestits amb els quals ens protegim del fred. Així s’ha teixit aquest projecte de dones. Amb matins i tardes de itinerar per diferents llocs de Barcelona, entitats socials, centres culturals i espais ocupats per dones que reflexionen sobre el fet de ser dona i migrant.

Emmarcat dins del projecte d’Interculturalitat de l’Ajuntament de Barcelona  i finançat pel ‘La Caixa’ ‘La dona teixint cultures’ ha donat pas a un espai de reflexió, que ens ha servit de marc per construir la història de 4 dones de les comunitats més representatives que viuen a Barcelona. La Xina, el Marroc, Brasil i Guinea, són els països protagonistes, on cadascuna d’aquestes dones trenca amb el tòpic que s’ha construït sobre elles. Dones que gràcies al seu periple de migració han portat tant o més del que han rebut  i d’aquesta manera fan de Barcelona una ciutat que pot presumir de tenir una gran riquesa cultural. I d’aquesta manera, ‘La dona teixint cultures’ participa en l’exposició de la Fundació Antonio Tàpies re. act. feminism qui posa a la seva disposició el seu arxiu de vídeo-performance. Després d’escollir alguns on s’ha treballat el tema de dona i estereotip o dona i migració realitzarem un taller per reflexionar sobre art, dona i migració i estereotip. A les qui han fet part del projecte i a les qui es volen sumar, són benvingudes el proper 17 de gener d’11:00 a 13:00 i en la tarda de 17:00 a 19:00 a la Fundació Antoni Tàpies.Carrer Aragò 255. A més avançar-vos que la presentació de la primera part del documental de ‘La dona teixint cultures’ es durà a terme el proper 7 de febrer a les 17:00 H, igualment en la Fundació Antoni Tàpies. Us hi esperem! Més info: http://donateixintcultures.blogspot.com.es/

llatins@info.org Omaira Beltrán info@fundaciogune.org Anna Alié Zanini

Fecha: