L’arxiu de la Fundació col·labora a la primera edició del projecte On Mediation

Els treballs de tres artistes a la Fundació Antoni Tàpies als anys 90, són l’origen d’una de les mostres del cicle On Mediation que del 12 al 31 de maig acull Sant Lluc. Ja aleshores es posaven en evidència un seguit de problemàtiques socials, polítiques i econòmiques vinculades a Barcelona, plantejades pels artistes Krysztof Wodiczko, Hans Haacke i Craigie Horsfield a la Fundació, que ara, per mitjà del treball recent de diferents artistes i col·lectius, el projecte On Mediation es proposa actualitzar.

Una cerca en l’arxiu de La Fundació Antoni Tàpies ha permès, doncs, reconstruir el retrat crític de Barcelona a Barcelona Inspira (del 19 al 24 de maig), una de les tres exposicions del cicle, en la qual han participat Ana Isabel Cajiao, Rosa Cruz, Julia Keller, Irene Llàcer, Raquel Machtus, Ada Sbriccoli, Arola Valls i Celia Yonamine (equip curatorial), Christian M.Alonso (coordinació), i Adrian Melis, Enmedio, Sitesize, Daniela Ortiz, Azahara Cerezo i Mario Santamaría (artistes).

Aquesta col·laboració té lloc en el marc del projecte Prototips en codi obert, una xarxa de treball que es desenvolupa en el marc de la plataforma Arts combinatòries de la Fundació Antoni Tàpies, i amb la qual s’implica a diferents grups, organitzacions i centres d’educació en la realització de projectes d’investigació i d’intervenció a l’entorn de les pràctiques culturals i artístiques contemporànies.

Les tres propostes d’aquest cicle són el resultat de la primera edició del seminari On Mediation. Teoria i pràctiques curatorials en l’art global amb la direcció d’Anna Guasch i Martí Peran. Aquest seminari vol cobrir un buit a Catalunya en els estudis de comissariat d’exposicions i aportar les eines, els recursos i la pràctica als professionals de l’art per al procés de creació d’una exposició.