Masterclass de fotografia i periodisme de Susan Meiselas a la URL

La fotògrafa nord-americana Susan Meiselas ha estat a la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna per oferir una masterclass sobre la fotografia i el periodisme, on va explicar com va desafiar els gèneres i perfils professionals de la fotografia moderna.

Meiselas, que va estudiar art al Sarah Lawrence College i a Harvard, va donar el salt a la fotografia professional amb el seu reportatge «Carnival Strippers» (1976), que li va suposar l’accés a la prestigiosa agència fotogràfica Magnum Photos. El que la va convertir en una fotògrafa aclamada mundialment, però, va ser la cobertura que va fer de la Revolució Sandinista a Nicaragua durant els anys 1978 i 1979, per la qual se li va atorgar la Medalla d’Or Robert Capa d’aquell mateix any.

La seva obra ha estat publicada en mitjans com The New York Times, la revista Time, Geo o Paris Match, a més a més de diverses col·leccions fotogràfiques.

L’acte, que ha estat organitzat amb la col·laboració del Consolat General dels Estats Units a Barcelona i la Fundació Antoni Tàpies, el presentarà el director del Grau en Periodisme i Comunicació Corporativa, Dr. Marçal Sintes. Serà en anglès i tindrà lloc a l’Auditori de la Facultat (C/ Valldonzella 12), el dijous 5 d’octubre a les 12:30h.