19/09/17
protocols
28/06/17
presentacio

El projecte Objections va néixer amb la voluntat d’investigar a través dels objectes el potencial immaterial, col·lectiu i de relació de la pràctica artística contemporània i els reptes que aquest tipus de pràctiques ens plantegen a nivell institucional. En una primera fase del projecte, vam crear una petita col·lecció d’objectes de rebuig de l’entorn quotidià a partir de la investigació que va dur a terme Blanca Callén.

28/06/17
presentacio

Dimecres 28 de juny del 2017, a les 19.00 h.

18/03/17
Seminaris

Aquest segon i últim seminari del projecte Objections es va concebre com un espai públic i col•lectiu per debatre algunes qüestions relatives al paper del museu i las institucions com a agents legitimadors de l'objecte artístic, així com per discutir els límits de curar els objectes immaterials com a obres d'art. Volíem explorar les respostes que es donen a totes aquestes qüestions des de l'àmbit teòric i des de la pràctica de l'art. En aquest sentit, van participar a dos artistes, una escriptora i editora d'art i els investigadores del propi projecte.

19/03/17
Tallers

Taller a càrrec del col•lectiu d’artistes Gorod Ustinov.
Diumenge, 19 de març a les 12.00 h

18/03/17
Performance

Performance de Grace Ndiritu
Divendres, 17 de març 18.00h

Com una continuació de la seva exploració de la performance i de les metodologies no racionals dins el context del museu, Ndiritu explora el debat actual dins de la societat occidental sobre el capital humà, els processos industrials i les idees de crear un nou model econòmic que valori els seus treballadors, especialment els cuidadors i treballadors de fàbriques i els objectes que produeixen.

17/03/17 a 18/03/17
Seminaris

El projecte Manufactories of Caring Space-Time (MANCAST) que la Fundació Antoni Tàpies està portant a terme conjuntament amb el Museum voor Schone Kunsten de Gant (MSK) i el FRAC Lorraine de Metz suposa, en el seu desenvolupament, una sort d'exercici circular que ens porta a reflexionar no només sobre quins són els mecanismes al voltant dels quals es construeix el valor de l'objecte artístic, sinó també els valors que el sostenen (polítiques de la cura) i el legitimen.

17/01/17 a 31/01/17
Tallers

Durant la performace Muntatge (2017), d'Oriol Vilanova, els alumnes de l'escola Massana han participat en tres tallers impartits per l'artista, juntament amb Blanca Callén i Soledad Gutiérrez, emmarcats dins la investigació Objections, que forma part del projecte europeu Manufactories of Caring Space-Time. Els tallers han tingut lloc el 23, 26 i 27 de gener del 2017.

22/09/16

INTRODUCCIÓ:

El projecte d'investigació Objections neix de la necessitat d'entendre millor com el sistema artístic opera en relació a les pràctiques col·lectives, participatives i obertes. És un projecte que explora les noves possibilitats d'ecologies materials i de pràctiques artístiques més sostenibles.

22/09/16
Dijous 22 de setembre, 19 h

Objectar
13/05/16
Investigació

El projecte Objections participan en el simposi  "Cosmologies of Care: Caring in Technoscientific Worlds".

MÉS INFORMACIÓ: Blogsite

Llegiu la presentació d'Objections: "Keep and discard: care and (un)sustainability of objectual ecologies":  Document adjunt (Anglès)

************************************

Leicester, UK – Divendres, 13 de maig

10/02/16

Anàlisi de FETS DESFETS (DEIXALLES)​

Trajectòria sobre els objectes.​

Primer seminari sobre el Projecte Objections.​

Amb la participació de: Fernando Domínguez Rubio, Nathallie Ortar, Irene Sabate Muriel, Blanca Callén, Laurence Rassel i Linda Valdés.

Dissabte 12 de desembre a les 10.30 h

Fundació Antoni Tàpies​

04/02/16

Dijous 4 de febrer de 2016​

Primera sessió del taller d'Objections en col·laboració amb l’associació cultural nyamnyam.​

El taller es va realitzar a l'Espai nyamnyam de Poblenou (Carrer Pallars, 94) a les 14.00 h, hora de dinar i objectar sobre els objectes que ens envolten i dels quals els participants es varen desfer.

04/02/16 a 25/02/16
Tallers

Del cicle "Tot el que m'agrada és il·legal, immoral o engreixa" creat per l'Associació cultural nyamnyam, aquesta vegada de Febrer a Maig; es reobre la seva tercera temporada amb la participació de Blanca Callén  els dies dijous 4 / dijous 11 / dijous 18 a les 14h en nyamnyam i el dijous 25 a les 20h en Hangar.

12/12/15

Dissabte 12 de desembre de 2016, a les 10.30 h

FETS DESFETS (DEIXALLES)

Primer seminari del projecte Objections. De les trajectòries dels objectes. ​