(Madrid, 1967)

Nuria Enguita Mayo

És coeditora de la revista Afterall i membre de l’equip de direcció del programa arteypensamiento de la Universidad Internacional de Andalucía-UNIA, on desenvolupa el programa de seminaris amb artistes Narrativas de Fuga, en el qual han participat Alice Creischer o Eduardo Molinari/ Archivo Caminante i Pedro Costa. Va ser cocomissària de la mostra Encuentro Internacional de Medellín 2011, i treballa en una retrospectiva de Lluís Claramunt per al Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA).

Des de juny de 1998 fins a setembre de 2008 va ser Responsable de projectes de la Fundació Antoni Tàpies, on ha organitzat exposicions i publicacions de Chris Marker, Renée Green, Rainer Oldendorf, Eulàlia Valldosera, Victor Burgin, Asger Jorn, Jon Mikel Euba, Sanja Iveković, Pedro G. Romero, Ibon Aranberri i Steve McQueen, entre d’altres, a més de seminaris i cicles de cinema i vídeo. Així mateix, ha treballat en projectes com ara Cultures d’Arxiu o Tour-ismes. La derrota de la dissensió. Ha realitzat exposicions d’Eulàlia Valldosera i Ibon Aranberri per al Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, Madrid.

Llicenciada en Història i Teoria de l’Art per la Universidad Autónoma de Madrid, de 1991 a 1998 va treballar a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM), València, com a conservadora, on va comissariar exposicions dedicades a Cildo Meireles, José Antonio Orts i Juan Downey, entre d’altres. El maig de 1998 va organitzar l’exposició col·lectiva Scattered Affinities, a Nova York i Madrid, i va realitzar una selecció de pel·lícules i vídeos de les dècades de 1960 i 1970 per a la col·lecció del Museu Serralves, Porto. El 2002 va formar part del grup de comissàries que va organitzar Manifesta 4, Frankfurt.

La informació dels participants prové d'un arxiu que no ha estat actualitzat des de la data final de cada projecte.

Publicacions