18/5/2009 - 19/11/2009

Pintar en sabatilles. Aproximació a Antoni Tàpies. Activitats a les Biblioteques de Barcelona

Al llarg d’aquest any, la Fundació Antoni Tàpies programarà a una desena de biblioteques de diferents barris de la ciutat l’activitat Pintar en sabatilles. Aproximació a Antoni Tàpies.
Propera activitat: dijous 19 de novembre, 18 h, Biblioteca Nou Barris.

La Fundació Antoni Tàpies ha establert un acord amb les Biblioteques de Barcelona per dur a terme, conjuntament, una sèrie d’activitats educatives a l’entorn del llibre Petita història d’Antoni Tàpies, un conte infantil publicat per la Fundació en col·laboració amb Editorial Mediterrània a finals de 2007. El text d’Antoni Tàpies i els dibuixos de Pilarín Bayés ofereixen un repàs il·lustrat de la vida i l’obra de l’artista des de 1923 fins a l’actualitat. El text del conte parteix del llibre d’Antoni Tàpies Memòria personal. Fragment per a una autobiografia, i també incorpora una refosa de fragments de l’assaig de Manuel J. Borja-Villel "La Col·lecció", contingut dins del llibre Fundació Antoni Tàpies.

Pintar en sabatilles. Aproximació a Antoni Tàpies, permet als nens i nenes participants apropar-se a la figura de l’artista a partir de fotografies procedents del seu àlbum familiar i d’episodis del conte. Com a element motivador es mostra una capsa amb estris procedents del taller de l’artista que es posen en relació amb el seu procés creatiu. Mitjançant un joc de cartes es mostren algunes de les seves obres fent especial incidència en la descoberta del seu univers simbòlic. Per finalitzar l’activitat, es proposa als participants l’elaboració d’una proposta plàstica que sintetitza els aspectes tractats.

L’activitat, recomanada per nens i nenes a partir de 4 anys i la seva família, és gratuïta i no cal reserva prèvia.

La Fundació farà donació a les biblioteques participants al projecte del llibre Petita història d’Antoni Tàpies perque els participants el puguin agafar en préstec.

Dissabte 18 d’abril, 12 h, Biblioteca Fort Pienc
Dijous 4 de juny, 18 h, Biblioteca Joan Miró
Divendres 3 de juliol, 18 h, Biblioteca Clarà
Dimecres 8 de juliol, 18.30 h, Biblioteca Barceloneta - La Fraternitat