Dimarts 13 de juny, a les 19 h.

Inauguració i conferència de Sally Stein

Amb motiu de la inauguració de l’exposició "Allan Sekula. Sísif col·lectiu" tindrà lloc la conferència "Tornar a tauler de dibuix. Temes marítims i contracorrents discursives en els quaderns d’Allan Sekula", a càrrec de Sally Stein.

Allan Sekula (1951-2013) tenia el costum d’escriure diaris personals sobre la seva obra, un hàbit que va desenvolupar entre la seva entrada en l’edat adulta a la dècada de 1970 i la seva mort. Els diaris contenien esbossos, gargots, mapes i notes exhaustives al voltant de les seves entrevistes i investigacions de base i in situ, alhora que documenten els seus llargs viatges com a artista interessat en fer obres sobre la globalització.

La vídua de Sekula, Sally Stein, oferirà una primera revisió d’alguns dels temes marítims destacats que apareixen en els quaderns de l’artista. A més, la seva conferència conclourà amb algunes observacions sobre el fervent desig de Sekula d’arribar a la certesa teòrica en la seva crítica social barrejada reflexivament amb dubtes sobre les seves pròpies capacitats analítiques per cobrir o minar la totalitat de la representació complexa d’un món cultural, econòmic i polític profundament inestable.

La Dra. Sally Stein és professora emèrita del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de Califòrnia a Irvine. Exerceix com a investigadora independent amb seu a Los Angeles on continua fent recerca i escrivint sobre la fotografia i la seva relació amb qüestions més àmplies de la cultura i la societat. Els temes interrelacionats que més sovint tracta són els múltiples efectes de les imatges documentals, les polítiques de gènere i l’estat i significat de les imatges en blanc i negre sobre les nostres percepcions, creences i, fins i tot, accions com a consumidors i ciutadans.

Sally Stein va estar casada amb Allan Sekula des del 1981. Arran de la mort de l’artista, ha treballat intensament perquè les seves obres, arxius, biblioteques i col·leccions es conservin com un recurs per a les futures generacions de ciutadans crítics, acadèmics i artistes.

Inauguració i conferència a les 19 h.

Entrada lliure.