Fins al 16 de setembre de 2017

Un sentiment oceànic

Workshop a càrrec de The Green Parrot i de la Fundació Antoni Tàpies. Programa d’activitats desenvolupat en el marc del Projecte Europeu 4Cs: From Conflict to Conviviality through Creativity and Culture.

Globalització i polítiques de resistència subalterna en els barris marítims.

Les transformacions de l’economia marítima, opaques i allunyades de la percepció, es fan visibles als barris marítims. Els canvis vertiginosos experimentats en zones com ara la Barceloneta delaten un nou poder que emana del mar. Una de les conseqüències més visibles és la desaparició d’un model productiu vinculat al port i a les seves activitats tradicionals.

La substitució per una economia de serveis que entronitza la indústria turística provoca nous conflictes. Enfront d’aquests, les formes de resistència subalterna corren el risc de ser jutjades com a excessivament romàntiques. No obstant això, encarnen la crítica més efectiva a les reestructuracions que sofreix una línia de costa l’explotació de la qual s’intensifica de dia en dia.

Workshop:

· Cicle de cinema a la fresca | Allan Sekula | A la Barceloneta.

Activitats:

· Els pescadors de la Barceloneta | Activitat familiar

· L’exposició Allan Sekula. Sísif col·lectiu vista pels estibadors del Port de Barcelona.

· El port: in Sekula saeculorum | Recorregut a bord de Las Golondrinas.

· Presentació del col·lectiu brasiler OPAVIVARA!

· Passejada fotogràfica en bicicleta pel front marítim.